Новини

Практичні поради психолога: що потрібно робити влітку дітям під час війни - відпочивати чи навчатися?

Науковий ліцей/пансіон “Міжнародна зелена школа ім. К. Чурюмова" розпочав серію вебінарів для батьків, з практичним порадами психологів та педагогів щодо облаштування життя дітей в умовах війни в Україні під час канікул та під час учбового процесу. 
Перший вебінар з цього циклу відбувся за участі засновниці Наукового ліцею ім. Клима Чурюмова, ГО "Фонд "Відкрита політика", координаторки Громадянської платформи з реформування наукової сфери в Україні Ірини Жданової та психологині, заступниці директора Інституту соціальної і політичної психології НАПН України Любові Найдьонової. 

До вебінару долучилися мешканці зі всієї України. Відповіді на свої питання отримали батьки з Вінниці, Миколаєва, Луганська, Авдіївки, Львову, Слов'янська, Костянтинівки, Волині, Полтави та Дніпра. Відеозапис для перегляду доступний на офіційному YouTube-каналі Наукового ліцею/пансіона “Міжнародна зелена школа ім. К. Чурюмова".На що батькам звернути особливу увагу, як саме допомогти дитині, як розпланувати вільний час з користю для ментального здоров'я - про все це ви дізнаєтесь, переглянувши відеозапис вебінару. Головна ж порада психолога - зберігати баланс та прислухатись до бажань й почуттів самої дитини
З 24 лютого кожного дня Любов Найдьонова відпрацьовувала з дітьми на платформі Наукового ліцею/пансіона “Міжнародна зелена школа ім. К. Чурюмова"  практикум з ментального здоров'я. Тож наприкінці вебінару психологіня показала, які саме вправи треба робити батькам з дітьми, задля поліпшення їхнього стану
Як найефективніше слідувати порадам психолога та організувати  безпечне навчання дітям, розповіла засновниця, директорка Наукового ліцею ім. Клима Чурюмова Ірина Жданова:
Відпочинок влітку в дитини, перш за все, має бути розумним. А ось освітній простір під час навчального процесу обов'язково має бути збалансованим. І в цьому просторі повинні бути заняття з психологом. 
Декілька варіантів розумного відпочинку для дітей в умовах війни реалізує в своїй літній програмі Науковий ліцей ім. Клима Чурюмова. Так, на базі власного пансіону ліцею, що міститься у високогірному селі Космач в Карпатах, організовано табір «Пригоди у Green STREAM-країні». Більше інформації тут
Наразі в таборі діти починають ранок з пілатесу й дихальної гімнастики, після сніданку їх чекає етноруханка, математика, на перервах - відпочинок на зеленій галявині, потім вони знімають кіно. Після обіду діти йдуть до водоспаду, далі - фізика, потім - школа туризму, похід, повернувшись з якого вони дивляться на зорі, обв’язково - рефлексія та різні ігри. І таке поєднання навчання й різних активностей і дає повноцінний розумний відпочинок, який помітно змінює, підіймає психологічний стан дітей
Ще один приклад розумного відпочинку на базі Наукового ліцею ім. Клима Чурюмова - це проект “STARTUP CAMPs”, який буде проведено в режимі онлайн разом з представниками Ізраїлю в рамках “Олімпіади інновацій”
Стосовно наступного навчального року Ірина Жданова зазначила, що освіта в Україні сьогодні не може відбутися примітивізацією навіть в умовах війни. Війна ще більше актуалізувала потребу саме у фундаментальній освіті. Дуже важливо сьогодні опанувати такі предмети, як фізика, математика, IT-сфера. Дітям треба отримувати освіту за таким рівнем, щоб вони були конкурентоспроможні, та при цьому мали стабільний позитивний психоемоційний ресурс. Саме такі навички й знання надають в Науковому ліцеї ім. Клима Чурюмова, й наразі відкрито набір на 2022-2023 учбовий рік. Для дітей, які знаходяться на тимчасово окупованих територіях, є окрема програма навчання з системою знижок, іменними стипендіями та іншими пропозиціями

На канікулах найкращий варіант - це обирати розумний відпочинок. Шукати саме табори розумного відпочинку, або поєднувати науково-популярні лекції в режимі онлайн з офлайн активністю. Якщо говорити про навчальний процес, то моя рекомендація - обирати саме ті школи, в яких багато уваги приділяється ментальному здоров'ю дитини і є така програма, що забезпечить простір і для батьків. Тобто, щоб виконувались домашні завдання в школах, а родина була простором, де можна радіти, відпочивати, а не задавати весь час питання “ти зробив домашнє завдання?”, “яка в тебе оцінка?” та інші питання, які дитині кладуть в мішок на плечі і цей мішок, власне, не дає крилам дитини рости, - зазначила Ірина Жданова