Новини

Науковий ліцей Чурюмова презентував модель освіти світовому координатору ЮНІСЕФ

Якою має бути безпечна освіта в Україні?
Як поєднати онлайн навчання в Україні і соціалізацію учнів? Як зробити навчання доступним для тих, хто за кордоном, або на тимчасово окупованих територіях? Ці питання обговорювали під час зустрічі з Робертом Дженкінсом, глобальним директором ЮНІСЕФ з питань освіти та розвитку підлітків, представники громадських організацій та волонтерських проектів

Під час зустрічі Ірина Жданова, кофаундерка освітнього стартапу “Науковий ліцей-пансіон Міжнародна Зелена Школа імені Чурюмова”, виконавча директорка Фонду “Відкрита політика”, розповіла про ключові напрямки в забезпечені безпечної та доступної освіти в Україні у 2022-2023 роках:
  1. Потрібно партнерство між громадськими організаціями, державою та бізнесом для забезпечення безпечної online та offline освіти
  2. Впровадження різноманітних та гнучких моделей надання освітніх послуг під час війни
  3. Є два шляхи для соціалізації дітей в умовах війни: в Digital-просторі та offline. Може бути багато гнучких варіантів в залежності від місця проживання і умов безпеки. Науковий ліцей Чурюмова пропонує Digital кемпи із стартаперства, змагання в рамках Олімпіади Інновацій зі школярами з різних країн світу (спільно з Ізраїлем). А також offline кемпи в місцевих безпечних громадах
  4. Необхідно створити на платформі ЮНІСЕФ форум для обміну кращими практиками з надання безпечної освіти і взаємодії між школярами  в умовах надзвичайної ситуації
  5. На базі кращих практик розробити адаптивні моделі для впровадження в громадах з різними умовами під час надзвичайної ситуації 

Нещодавно Науковий ліцей Чурюмова підписав Меморандум про співробітництво з Міністерством Науки і Освіти України. Головними напрямками його є масштабування моделі освітньому хабу в бомбосховищі, а методики «Green STREAM» та досвіду Зеленої школи у власному пансіону Наукового ліцею Чурюмова -  в місцевих громадах. Впровадження та розвиток стартаперства серед українських школярів

Після 24 лютого бомбосховища в багатьох містах України приймають людей на години, а інколи й протягом доби, або декількох. Укриття виконують функцію захисту, але цей простір може дати набагато більше. Наприклад, освітній Хаб  Green STREAM Наукового ліцею Чурюмова, створений разом з Громадською організацією «Фонд «Відкрита політика»  розташовано саме в укритті в центрі столиці. І там панує атмосфера науки, дружби та спокою. Науковий ліцей Чурюмова готовий ділитися власним досвідом, навчати інших, як обладнати бомбосховище таким чином, щоб час там проводили із користю, а головне - з радістю 

Багато уваги потребує розробка й впровадження спеціальних освітніх програм для тих дітей, які знаходяться закордоном або на тимчасово захоплених територіях. Наталя Мацай, менеджерка програм Фонду “Відкрита політика”, розповідаючи про ситуацію на тимчасово окупованих територіях, зазначила, як саме відбувається комунікація з учасниками освітнього процесу в умовах їхнього проживання. Ці програми потребують обов'язкової підтримки і подальшого навчання

Науковий ліцей Чурюмова вже розробив й впровадив спеціальні освітні пакети для навчання online у своїй фізмат школі для тих дітей, що знаходяться закордоном. В нас також є програми для тих дітей, що знаходяться на тимчасово окупованих територіях
“Ми маємо думати сміливо!” - зазначив  під час зустрічі Роберт Дженкінс
Він запропонував до обговорення проблему - як забезпечити доступ до освіти  в умовах надзвичайних ситуацій. В ній поєднано 2 ключові питання: 
  • як навчатись
  • як взаємодіяти з одноліткам
Бо саме взаємодія з однолітками впливає і на ментальне здоров'я і на навчання в online та offline форматі. Тому, на його думку, наразі потрібен більш інтегрований процес з декількома видами взаємодії. Але яку саме модель обрати - повинні вирішувати вже батьки

Сьогодні батьки будуть обрати для своїх дітей одночасне та різноманітне навчання, поєднувати  online та offline моделі.  Наприклад, в понеділок зранку - offline школа в місцевій громаді, після обіду - навчання в гуртку online в іншій школі. А у вівторок зовсім інша модель - зранку online навчання в школі, вдень самостійне опрацювання матеріалу, а ввечері - відвідування спортивної секції offline у своїй громаді 

Безперечно, сьогодні навчальний процес потребує таких змін і різноманітних моделей, які б змогли забезпечити доступ до безпечного навчання і взаємодію з однолітками кожній українській дитині, не зважаючи на її місце перебування