ПЕРШИЙ ПРИВАТНИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ ЧУРЮМОВА
Проте, на жаль, МОН вніс пропозицію, що лише приватні наукові ліцеї мають вимогу щодо обмеження до 20 учнів в класі, а для державних шкіл цієї норми немає. Не прийняли в стандарти спеціалізованої наукової освіти ще й такі ключові пропозиції як інтеграцію математики і мистецтва, терміни "стартаперство", "ментальне здоров'я", "емоційний інтелект", не внесли цінності. Ми ж говорили про те, що цінності мають бути прописані в стандартах, тому що коли інтелект є, а цінностей немає, це страшно. Фактично це все стало підґрунтям для прийняття зовсім неочікуваного для мене рішення: відкриття власного наукового ліцею. Чому неочікуваного - тому що я була і залишаюсь великим адвокатом державних фізмат шкіл, державної освіти. Я зрозуміла, що легше самій створити модель, ніж переконати чиновників. Створити шоурум тієї моделі, яку пропонували учасники Громадянської платформи з реформування наукової сфери (вчені, директори фізмат шкіл). В статуті свого Ліцею я прописала усі ці важливі речі, які не увійшли в положення. Ми хочемо на власному прикладі показати, як працює те, що ми адвокуємо і що це може дати в перспективі усій системі.
Зараз ми знаходимось на етапі, коли маємо успішний 10-річний досвід апробації наших програм, біля 5000 учасників, які пройшли навчання, з них більше 700 - освітяни, обмінялись досвідом з освітянами і вченими з Ізраїлю, Штатів, Непалу, Індії та інших країн і тепер хочемо масштабувати Зелену школу, відійти від формату проекту громадської організації і зробити приватний науковий ліцей-пансіон.
Досвід показує, що навіть такі державні школи, як Дитяча інженерна академія, 145 ліцей не гнучкі, на відміну від приватних. Державні школи виживуть лише ті, які візьмуть весла і почнуть дуже швидко гребти між скелями викликів і робити мережу інноваційних островів в безмежному океані, в тому числі партнерство з приватними школами. І розбудова мостів між цими островами, нетворкінг і є ідея нашого приватного ліцею - стати таким собі шоурумом, інноваційним островом, який не просто сам по собі, як багато інших приватних шкіл, які розвивають лише свій бренд та клієнтів. У мене ідея зовсім інакша - створити власний острів з мостами з іншими інноваційними установами. Синергія в дії. Успіх вирішують не гроші, а нетворкінг. Ідея громадянської платформи, як і ліцею, як і МЗШ починається з синергії, нетворкінгу.
Тим часом, МЗШ буде продовжувати працювати у форматі пансіону і тренінгового центру. В рамках пансіону тут далі працюватимуть табори розумного відпочинку. І через рік після запуску ліцею в Києві, ми запустили очні фізико-математичні сесії. Коли наші учні разом з викладачами і тьюторами приїздять в Зелену школу в Космач, там проживають, харчуються і займаються за розкладом уроків 5, 6 класу. Додатково практичні заняття ведуть вчені, які теж приїздять в пансіон.
Ми хочемо зберегти теплоту і душевність, щире спілкування очі в очі під зорями просто неба в просторі нашого пансіону , в просторі МЗШ. І мені надзвичайно приємно, що випускники перших програм МЗШ і 2012 році люблять приїздити в цей простір. Є певна традиція, коли вони злітаються з Києва, Львова, з різних куточків нашої планети, щоб побути віч-на-віч з собою і Всесвітом. їх телескопи досі працюють.
Одним з найбільших цінних внесків освітніх традицій МЗШ у новий науковий ліцей стане втілення наших авторських Green STrEAM-методик: інтегрованого підходу до шкільних навчальних дисциплін, який тісно пов'язаний з вивченням математики, природничих наук, ІТ, інженерії та плекання традиційної української культури. В основі є дослідно-орієнтоване навчання. Ми хочемо розвивати в дітей захоплення і любов до власних досліджень, навчити розв'язувати задачі і приймати рішення не лише в математиці і фізиці, а й в житті.
Це не школа, яка ставить собі за мету виключно плекати вчених, завдання наукового ліцею ми бачимо ширше - змотивувати дітей на те, що краса кожного з них в їх нестандартності, кожен з них талановитий і має потенціал стати винахідником, стартапером, власником бізнесу і наукоємним працівником або роботодавцем.
Моя особиста мотивація - отримання радості від творення своєї мрії, зробити щось таке, що можна залишити моїй родині та докласти зусиль в розбудову миру через інновації. І якщо охарактеризувати одним словом Науковий ліцей/пансіон "Міжнародна зелена школа ім. Клима Чурюмова", це - РАДІСТЬ.