ФІЛОСОФІЯ
Філософія
GREEN STrEAM - це не просто про інтегровані курси, які продовжують традицію STEM (S – Science/Наука, T – Technology/Технології, E – Engineering/Інжиніринг, M – Math/Математика), це про цінності.

GREEN

Ключова наша цінність звучить як: "Від екології душі до екології Всесвіту". Якщо розібрати її на складові, то екологія існує для трьох просторів: духовного, фізичного та діджитал:

екологія душі - це дотримання чистоти в своєму серці: любов до людей і світу, розбудова дружності, радість дуже простим речам, як от листочок або пуп'янок, з якого з'являється квітка. Протилежністю цьому є душевний неспокій, розпач, хаос, як наслідок - агресія, як форма захисту.

Тут існує паралель з природою: проблеми в екології починаються з егоїзму і неправильне трактування вислову "людина - господар природи". Насправді ж господар - це не той, хто володарює, а той, хто тримає в чистоті і оберігає. Людина вже вийшла за її межі і запустила дуже багато супутників, зараз є проблема космічного сміття і проблема екології переростає в проблему Всесвіту. Планета виживе і без нас, ми ж без неї - навряд, тому мета GREEN STrEAM - збереження людини не лише тут і зараз, а й в майбутньому.

Особливого значення набуває зараз екологія діджитал простору. Одним з наших завдань є навчити дітей відрізняти фейки від правди, вибудовувати не просто дружнє, а критичне ставлення школярів до інформації і використовувати медіа для розкриття потенціалу, а не його знищення.

Засновниця Наукового ліцею і авторка GREEN STrEAM методик, Ірина Жданова: "В моєму уявлені, нашою місією є не просто викладати веселе кодування і науку: діти і без нас цьому вчаться на ютубі і почуваються в діджитал просторі абсолютно вільно. Ми маємо допомогти дитині зберегти живі очі, милосердя, емпатію, доброту і любов на все життя, адже це те, що ніколи не дасть нам загубитись в цьому світі, як би він не змінювався.

Як ми збираємось це зробити?"

Через STrEAM

Коли востаннє Ви запитували себе: скільки кілометрів пролетів астероїд, що наближається до Землі і звідки він? А як сяють зорі? Можливо якась зірка згасла вже мільйон років назад, а її світло долетіло до нас лиш сьогодні. А як люди літають в космос? Космонавт летить 10 років, навкруги - нікого і нічого, ми не уявляємо розміри навіть нашої сонячної системи. Варто лиш заглибитись, це дійсно - "вау".

Людина не зможе зробити наукоємний винахід, якщо їй з дитинства не привити оце "вау" від досліджень та міркувань, звичку навчатись просто тому, що цікаво, а не тому, що батьки розповідають про те, що як не вчитись, то потім не знайти роботи.

Головною проблемою шкіл є нудьга. Дитину дуже складно мотивувати, якщо їй не цікаво. Так, вона може намагатись виправдати довіру батьків, дуже багато знати і бути переможцем олімпіад, але якщо в неї немає потоку захоплення, креативності, уяви, допитливості, то після завершення школи або університету в неї залишиться лише почуття полегшення, що навчання нарешті закінчилось і буде незрозуміло: а що далі?

Якщо ми повернемось до абревіатури STrEAM, яка розшифровується як: S – Science/Наука, T – Technology/Технології, r– research/дослідження, E – Engineering/Інженеринг, A – Art/Мистецтво, M – Math/Математика, то букву r розшифровують по-різному: як writing і reading (і це не лише про подолання неграмотності. Каліграфія і письмо розвиває мозок і є в програмах багатьох японських шкіл). Трактується r і як робототехніка, і як religion (релігія). Дуже багато католицьких шкіл, не лише в Європі, а й в Латинській Америці і Африці додають в освіту релігійний аспект.

Якщо говорити про GREEN STrEAM, то ми приділяємо увагу і робототехніці, в нас також є уроки каліграфії, але основний наш акцент - на research based education (дослідно-орієнтованому навчанні). Чому? Тому що дослідно-орієнтоване навчання покликане, аби дати можливість дитині змалечку захопитись власним дослідженням, зробити власне відкриття, розвинути в собі інноватора, ініціатора, який вмітиме вдало комбінувати знання для вирішення реальних життєвих ситуацій і пізніше створюватиме на ринку праці ІТ продукти, запускатиме Розетту, ракети і нові супутники, розроблятиме міста майбутнього, будуватиме вертикальні городи на стінах і багато чого іншого.


Літера "А" в абревіатурі означає art (мистецтво).

Наука і мистецтво дуже пов'язані і дають уявлення про гармонію світу, наприклад, є математична формула золотого перетину.

Унікальність GREEN STrEAM в тому, що вона поєднує науку і традиційне українське мистецтво, через яке можна сформувати таку цінність, як повага до своєї культури, свого регіону, себе та родини і одночасно любов до світу. Якщо людина заперечує ідентифікацію через традиційну культуру перш за все, вона не зможе бути збалансованою. Мистецтво - це також дуже зручний і ефективний інструмент вивчення комплексу наук, бо дає можливість працювати в команді і через інтегрований мистецько-науковий інтерактив краще розуміти обидві галузі: вивчаємо геометрію через писанки, багато уваги приділяється тактильності - ми власноруч моделюємо з соломи та інших матеріалів, аби розвивати просторове сприйняття, також ми не просто вивчаємо українські традиційні танці, але й надаємо через них інструменти гуртування.

Тож, мета GREEN STrEAM полягає в набагато глибших сенсах, ніж просто дати навички майбутнього. Методика дає змогу зазирнути глибоко в себе і свою ідентичність і таким чином відкрити потенціал, який в нас є.